Презентація книги Анатолія Ахутіна “Европа – форум мира”
Видавництво "Дух і літера" | 30.03.15 21:18:18
1 квітня о 18.00 в Інституті релігійних наук святого Томи Аквінського відбудеться презентація книги Анатолія Ахутіна
“Европа – форум мира”
Адреса: м. Київ, вул. Якіра, 13, ауд. - Aula Magna, 1 поверх.
Анатолій Ахутін. Европа – форум мира. -- К.: "Дух і літера", 2015 -- 88 с.
Що таке Європа? В якому сенсі простір європейської культури можна вважати форумом світу, не впадаючи до європоцентризму? Чому саме спосіб існування європейської культури, спочатку серед-земний і серед-часовий, можна вважати парадигмою культурної глобалізації світу? Європа – це різнорідна, різноетнічна, різномовна, різноконфесіональна, різнокультурна істота. Але це не просто роз’єднаний агрегат народів, що воюють, конфесійних розколів, історичних подій, епох, пов’язаний тільки територією або порожніми абстракціями «спільних цінностей». Європейська культура – культура спілкування різних (локальних і епохальних) культур. Її історія – історія послідовних глобалізацій ойкумени, коли різні культури не стирались і не узагальнювались, а входили у спілкування.
Анатолій Валеріановіч Ахутін (р.1940) - відомий російський філософ. Спеціально займався історією європейської науки, ранньою грецькою філософією, класичною, сучасною західною та російською філософією початку XX століття. Довгий час викладав на філософському факультеті МДУ, а потім на філософському ф-ті РДГУ.
У його дослідженнях широкий історичний контекст культурної дійсності зосереджено обмірковується у дусі високого раціоналізму, властивому «першій філософії». Питання першої філософії (про першооснову буття) відкривається в осередді мислячого буття людини у всій плоті його культурного існування. До філософської уваги мислителя залучаються вирішальні події європейської культури від грецької трагедії до теоретичної фізики XX століття, від експериментів Галілея до екзистенційних експериментів, що позначилися у філософії М. Хайдеггера. А. Ахутін прагне показати в своїх працях (це чотири солідних книги і десятки статей), що тільки історично розгорнута дійсність культури у її радикальних смислових поворотах, вирішальних розмежуваннях і зустрічах задає горизонт першій філософії.